International Technology & Transfer GmbH jest przedstawicielem w Polsce firmy Hauck - producenta palników gazowych i olejowych dla przemysłu asfaltowego.

PALNIK STARJET

Główne zalety

* Brak płytki zapłonu
* Komora spalania nie jest wymagana
* Możliwość dogodnego kształtowania płomienia w zależności od potrzeb
* Szeroki zakres regulacji
* Dostępna opcja sprężonego powietrza
* Rodzaje paliw: ciężki olej napędowy, lekki olej napędowy, gaz ziemny, płynny propan (LP), biogaz

StarJet kontynuuje długoletnie tradycje firmy Hauck dostarczającej wydajne i trwałe palniki dla przemysłu asfaltowego. Palnik przeznaczony jest do recyrkulacji gorących gazów zapewniając stabilność płomienia w szerokim zakresie działania. Eliminuje to konieczność użycia ogniotrwałej płytki zapłonu i komory spalania. W zależności od zastosowania palnik StarJet może produkować krótki, gęsty płomień dla mieszania bębnowego lub płomień długi. Szeroki zakres regulacji nastawów palnika jest szczególnie użyteczny, gdy potrzebne są niższe wartości produkcyjne, na przykład przy wytwarzaniu materiału do łatania na zimno.

Kształtowanie płomienia uzyskuje się poprzez przesuwanie dźwigni regulacji z boku palnika. Dźwignia ta jest bezpośrednio połączona z regulowanymi obracającymi się łopatkami. Właściwość ta w znacznym stopniu skraca czas potrzebny na ustawianie przy rozruchu wstępnym lub przy przenoszeniu urządzenia, a także pozwala na dostrajanie, gdy zmiany mieszanki wymagają zmiany kształtu lub intensywności płomienia. Operator może zawsze zapewnić optymalny kształt i intensywność płomienia, ponieważ dostrojenie odbywa się w ciągu kilku minut, a nie godzin.

StarJet może używać wszystkich dostepnych w handlu gatunków oleju napędowego, gazu ziemnego, LP oraz biogazu. Jako palnik łączony StarJet jest w stanie spalić każde połączenie dwóch rodzajów paliw z wyjątkiem LP w postaci płynnej i oleju napędowego. Jeśli niezbędna jest kombinacja tych dwóch paliw konieczne będzie określenie paliwa pierwszorzędnego i zakup osobnego zestawu atomizera dla paliwa rezerwowego.

StarJet zapewnia większą elastyczność w montażu kombinacji palnika/dmuchawy na ramach suszarki w ograniczonej przestrzeni. Tę elastyczność montażu uzyskuje się dzięki 45° wlotowi powietrza dostępnemu na pozycjach odpowiadającym położeniom godzin: 3, 6, 9, lub 12 co zapewnia szeroki zakres kąta umiejscowienia palnika/dmuchawy. Wlot powietrza palnika ma taką samą średnicę jak wylot dmuchawy Hauck Turbo Blower. Dopasowanie linii standardowych oraz wysokociśnieniowych dmuchaw z napędem bezpośrednim do palnika StarJet w znacznym stopniu upraszcza proces instalacji.

Przewody paliwowe i systemy powietrza StarJet spełniają standardy Narodowego Stowarzyszenia Ochrony Przeciwpożarowej (NFPA). Palnik StarJet jest wyposażony w automatyczne zawory i kontrolki pozwalające na pełny nadzór płomienia i optymalną kompatybilność z systemami kontroli spalania Hauck. Te systemy kontrolne jako zaprojektowane specjalnie dla zakładów asfaltowych opisano w oddzielnych arkuszach danych.

Cechy pozwalające na optymalne wykorzystanie paliwa i zwiększające efektywność

Płomień o dużej intensywności

Długoletnie doświadczenie firmy Hauck w przemyśle asfaltowym wyraźnie pokazuje, że intensywność objętości spalania jest kluczem do wydajności palnika. StarJet został tak zaprojektowany, aby zmaksymalizować intensywność płomienia i zapewnić szybkie uwolnianie ciepła. Spalanie dokonuje się w przestrzeni o wiele mniejszej niż w jakimkolwiek innym palniku dostępnym obecnie na rynku. Minimalizuje to szybkie ochładzanie płomienia przez agregat i zapewnia większą przestrzeń na obróbkę materiału w suszarce, dzięki czemu zwiększaja się: produktywność i wydajność paliwa.

Dmuchawy wysokiego ciśnienia

36-uncjowe dmuchawy firmy Hauck zapewniają optymalne rozproszenie paliwa oraz intensywność spalania. Powietrze rozpraszające dostarczane jest przez dmuchawę palnika. Dla wymagań 50 Hz dostępne są dmuchawy z napędem pasowym o 3600 obr/min.

Kształtowanie płomienia

StarJet umozliwia kształtowanie płomienia, poprzez regulację obrotów łopatek dopasowując jego kształt do wymagań każdego bębna. Dźwignia regulacyjna zmienia kąt łopatek przy powtórnym przepływie powietrza. Płomień można w prosty sposób modyfikować - z krótkiego i krzaczastego na długi i wąski. Operator może zmienić kształt płomienia dosłownie w ciągu kilku minut. Zmiana z mieszanki pierwotnej na mieszankę wtórną jest także prostym procesem. StarJet jest unikatową konstrukcją o wielu mozliwościach zastosowania - współpracuje m.in. z: piecami bębnowymi, mieszarkami bębnowymi oraz mieszarkami bębnowymi z recyklingiem.

Hauck Starjet i spalanie w produkcji asfaltu

Palnik StarJet

Firma Hauck wyposażyła palniki serii StarJet w wewnętrzną strefą gorących gazów recyrkulujących. Rozwiązanie takie zapewnia stabilność płomienia palnika. Proces spalania przebiega w o wiele mniejszej przestrzeni i przy intensywnym krzaczastym płomieniu idealnym dla mieszania bębnowego - lub przy długim płomieniu w zależności od zastosowania. Wraz z właściwie zaprojektowaną strefą spalania w suszarce StarJet zapewnia najbardziej efektywny przepływ wysokich temperatur do materiału.

Doskonałe rozpylanie oleju

StarJet jest zdolny do spalania pełnej gamy dostępnych olejów napędowych włączając oleje ciężkie i odpadowe. Unikalna dysza olejowa 'Swirl Generator' wydajnie rozpyla nawet najtrudniejsze oleje ciężkie i odpadowe. Na powyższym zdjęciu doskonale widać wzór rozpylania w kształcie gwiazdy (Star). Olej o niskim ciśnieniu i powietrze z dmuchawy są mieszane w dyszy tworząc parującą mieszankę paliwa. Generator obrotowy powoduje gwałtowne spalanie, którego wynikiem jest płomień o niskim ciśnieniu, centralnie stabilizowany. Atomizacja sprężonym powietrzem jest również dostępna dla zastosowań na dużych wysokościach lub dla olejów ciężkich.

Gaz ziemny i LP (płynny propan)

Podobnie jak przy płomieniu olejowym, zarówno płomień LP jak i płomień gazu ziemnego charakteryzują się maksymalną intensywnością płomienia oraz gwałtownym uwolnieniem ciepła. Zapewnia to większą wydajność paliwa oraz produktywność. Dodatkowo, system stałego ciśnienia LP dostępny w firmie Hauck zapewnia doskonałą kontrolę temperatury oraz szeroki zakres nastawów (7:1 lub więcej). Jakiekolwiek są Państwa wymagania paliwowe, StarJet to wybór najlepszego sposobu spalania.

Doskonałe właściwości palnika StarJet czynią sprawiają, iż jest to najlepszy w tej chwili otwartopłomienny system spalania . Spala lekkie i ciężkie oleje napędowe, oleje odpadowe, gaz ziemny i odpadowy oraz L.P.

Więcej cech Starjet

  • - Optymalna elastyczność montażu zapewniona przez 45? wlot powietrza. Dostępne są cztery kierunki wlotu powietrza oraz szeroki zakres ustawień montażowych palnika i dmuchawy.
  • - Stożek zapłonu ze stali nierdzewnej zastępuje ciężką płytę ogniotrwałą zapłonu. Stożek ma znacznie dłuższą żywotność, a jego wymiana jest tańsza.
  • - Dmuchawy bezpośredniego napędu są dostępne jako 24 and 36 osig. Dmuchawy 24 osig niskiego ciśnienia zazwyczaj używane sa dla długiego płomienia gazu lub oleju napędowego przy niezdejmowanych bębnach. Dmuchawy wysokiego ciśnienia 36 osig, bardzo pożądane dla spalania ciężkiego oleju napędowego są niezbędne na wyższych poziomach w celu osiągnięcia dużej intensywności spalania w suszarce. Dla dużych wysokości i ciężkich olejów napędowych dostępna jest atomizacja sprężonym powietrzem. Regulacja kształtu płomienia dokonywana jest dzięki przesunięciu dźwigni regulacji z boku palnika. Dźwignia ta jest bezpośrednio połączona z łopatkami obrotowymi. Właściwość ta w znacznym stopniu skraca czas potrzebny na ustawianie przy rozruchu wstępnym lub przy przenoszeniu urządzenia, a także pozwala na dostrajanie przy zmianie mieszanki. Dokładnego dostrojenia można dokonać w ciągu kilku minut, a nie godzin.
  • - Podwójne tuby skanera UV dla indywidualnego monitorowania płomieni pilotowych i głównych. Są one podłączone do oczyszczania powietrza co minimalizuje przenikanie zanieczyszczeń i zapewnia powietrze chłodzące. Przepływomierz paliwa jest standardem na przewodach rurowych oleju i LP.
  • - Rozpylacz oleju w większości zastosowań wymaga jedynie powietrza o niskim ciśnieniu. Dostępna jest atomizacja sprężonym powietrzem przy większych wysokościach i ciężkich olejach napędowych.
  • - Dysza oleju lub LP jest wyjmowana z tyłu palnika dla łatwego dostępu przy konserwacji.
  • - Mini-podstawka pozwala na zamontowaniepalnika z wlotem powietrza ustawionym w jednej z czterech pozycji.
  •